У разноврстан програм 20. Фестивала нитратног филма укључено је и 11 филмских журнала „Кино-правда”, које је током 1922. године снимио легендарни совјетски редитељ, сценариста и теоретичар филма Денис Кауфман, познатији под псеудонимом Дзига Вертов.
Ове документарне сторије прате рађање и живот нове бољшевичке земље после револуције и грађанског рата. Дзига Вертов је урадио 23 броја журнала „Кино-правда” који је излазио од маја 1922. до марта 1925. Тај низ је чувен по експерименталном духу и поступку, у коме су различите монтажне могућности филмског изражавања биле основа уметничке и ауторске обраде примарних архивских снимака. Идеја Вертова, његове жене, монтажерке Јелисавете Свилове и брата, сниматеља Михаила Кауфмана била је да пролетерски филм мора бити заснован на истини, тј. на фрагментима стварности, организованим на осмишљен начин.
Циљ им је био да помоћу скривене камере, необичних углова снимања и слободне монтаже, ослобођени ограничености времена и простора, створе нову перцепцију света и да „комадиће истине” тематски организују и систематизују, тако да и целина буде истина. Материјал све време изгледа као „ухваћен на месту догађаја” и случајно одабран, а све заједно представља уметнички коментар совјетске стварности.
Журнали приказују децу која гладују на станици чекајући санитарни воз, представнике власти који плене накит и вредности од Руске православне цркве, да би набавили храну, авион Црвеног крста, панораму Москве са 750 метара, судски процес есерима, тужиоца Луначарског и браниоца Бухарина, отварање електростанице, наступ војног оркестра, одмаралишта на Кавказу и у Сочију, постављање трамвајских шина у Москви, тенкове који учествују у радној акцији…
Првих 11 журнала Југословенска кинотека је за ову прилику добила од Аустријског филмског музеја из Беча, који поседује највећу колекцију Вертовљевих филмова изван Русије, а приказаће их 7. јуна у 17 сати у Музеју кинотеке.