У Свечаној сали Југословенске кинотеке одржан је први догађај у оквиру пројекта Vip Кинотека - специјална пројекција рестауриране копије филма Ко то тамо пева, у присуству аутора и чланова екипе који су се пред многобројним званицама из културног и јавног живота са задовољством, али и сетом присетили настанка овог култног остварења из 1980. године.

 

A50Z4314-3
A50Z4212
A50Z4230
A50Z4259
A50Z4279
A50Z4292
A50Z4488
A50Z4295
A50Z4301
A50Z4308
A50Z4319
A50Z4214
A50Z4321
A50Z4322
A50Z4327
A50Z4344
A50Z4352
A50Z4355
A50Z4361
A50Z4371
A50Z4376
A50Z4385
A50Z4387
A50Z4394
A50Z4404
A50Z4413
A50Z4414
A50Z4419
A50Z4432
A50Z4437
A50Z4443
A50Z4450
A50Z4463
A50Z4465
A50Z4470
A50Z4479
A50Z4484
zA50Z445999
zzA50Z4457

Буран аплауз добили су редитељ Слободан Шијан, сценариста Душан Ковачевић, директор фотографије Божидар Бота Николић, глумци Неда Арнерић и Боро Стјепановић, драматург Филип Давид. Као изненађење наступили су музичари из филма Миодраг и Ненад Костић који су уочи пројекције уживо извели чувену нумеру "За Београд, с фирмом Крстић".

Директор Кинотеке Југослав Пантелић истакао је значај пројекта Vip Кинотека за очување српске филмске баштине, као и сложеност посла дигиталне рестаурације, фрејм по фрејм, за шта Кинотека има професионално обучене кадрове.

Изузетно нам је задовољство што смо у овом важном послу нашли одличног партнера у компанији Вип мобајл и надам се да ћемо још дуго радити заједно, изјавио је Пантелић.

Генерелни директор Vip-а Дејан Турк подсетио је да та компанија послује у Србији десет година.

У овом пројекту покушали смо да повежемо оно што је било најбоље у прошлости са будућношћу, кроз дигитализацију. У наредних годину дана биће најмање десет рестаурираних филмова. Драго ми је да је први филм баш Ко то тамо пева, уз који иде пуно мојих емоција, уз који сам одрастао као дечак у Словенији, рекао је Турк. Како је додао, идеја је потекла из кафане Код лепог Миће (Костића) уз чије је песме започео са колегама разговор о томе како сачувати Ко то тамо пева и друге велике филмове.

Хтели смо да помогнемо да се ти филмови дигитализују, а ту је Југословенска кинотека најбољи могући партнер. Ово је тек почетак једне сјајне и дуге приче, изјавио је Турк.

Слободан Шијан је приметио да је у процесу дигиталне рестаурације поправљана слика, али није поправљен сам филм.

Филм је исти као што је и био. Надам се да још увек функционише. И ја ћу сада да га погледам у континуитету и видећемо да ли се то држи, рекао је Шијан и поменуо колеге захваљујући којима је успео да направи тако добар филм, присутне, али и оне којих више нема - сценографа Вељка Деспотовића и костимографа Миру Чохаџић.

Душан Ковачевић је приметио да се уз поновну премијеру осећа донекле тужно, али да је добро кад већ радите да направите нешто што ваља, а то што ваља зависи само од вас.

Све оне приче – немамо овога, немамо онога, па ми у прнципу никад ништа нисмо имали. Сада исто немамо, али треба ови нови клинци да се прилагоде томе да може да се прави филм пре свега из осећања лепоте. Овај филм је драгоцен зато што у себи спаја неколико жанрова, мислим да је ту тајна његове успешности током готово 40 година. То је и музички филм и комедија, драма и ратни филм, уз то је и роуд муви и све оно што нас подсећа на сјајне америчке филмове на којима смо одрасли. И наравно уз наше сјајне глумце. Да њих није било, овај филм не би ваљао ништа, изјавио је Ковачевић.

Божидар Николић се присетио веселих детаља са снимања, али и тога како многи нису веровали у овај филм. Само је Павле Вуисић потпуно веровао, храбрио и држао целу екипу на окупу, рекао је Николић додајући да није било лако снимати по цео дан у аутобусу у Делиблатској пешчари.

Неда Арнерић је признала да стварно нису веровали. Мислили смо да радимо само једну од прича која се догађа филмском глумцу у дугој каријери. Били смо врло опуштени, лепа су била путовања на снимање, а путовали смо сваки дан јер није било пара да боравимо на локацији. У аутобусу из Београда до Делиблатске пешчаре било је забавно, за разлику од филмског аутобуса. Сећам се врућине, смога, суза од дима из пећи. Међутим, када је филм направљен, већина нас је рекла: Вау, па ово је генијално, испричала је она.

Боро Стјепановић је изјавио да је узбуђен и тужан. Пројекат Vip Кинотека је велика ствар јер спасава од пропадања значајне филмове, али дошао сам овде пре свега зато што сам пребројао колико нас је мало из глумачке екипе живих, рекао је он.

Хтео бих да споменем и Ташка (Начића) и Пају (Вуисића) и Бату (Стојковића) и Гагу (Николића), Бору (Тодоровића), Алију (Слободана Алигрудића). Они су стварне легенде, велике улоге су направили. Ипак, не бих се сложио са Душком да је сва заслуга на глумцима. Играли смо ми у многим филмовима, али никада тако добро, тако духовито и узбудљиво као по овом сценарију, у овој режији и са овом камером, истакао је Стјепановић.

Филип Давид је нагласио да је рад на овом сценарију био нешто најлепше и најдуховитије у његовом животу. Смејао сам се са Шикијем и Душком док смо разговарали о тим сценама и већ смо их видели као филм. Готов филм сам гледао бар 20-30 пута и увек ми је било као први пут, временом није ништа изгубио, рекао је Давид.

Публика ће ову „подмлађену” верзију Ко то тамо пева, филма који је проглашен за најбољи српски играни филм, моћи да види на великом платну у Кинотеци и 20. децембра.