Питање каква будућност чека човечанство филмски ствараоци су разматрали још у доба немог филма и то, чини се, углавном са песимистичног становишта. Хронолошки избор таквих остварења, која потписују велики светски редитељи, биће приказан у циклусу „Дистопијски филм“ од 7. до 10. новембра у сали Југословенске кинотеке у Косовској улици.
На програму је осам изузетних наслова научне фантастике у комбинацији с различитим жанровима, од социјалне драме преко црне комедије, до акције и трилера.
Првог дана на репертоару су чувени немачки експресионистички „Метрополис“ (1927) Фрица Ланга, о задивљујућем футуристичком граду у којем влада оштра подела између радничке класе и господара и француско-италијански „Алфавил“ (1965) Жан-Лика Годара. Тај црно-бели микс СФ-а и ноара, о тајном агенту који путује галаксијом и открива злоћудни компјутер „Алфа 60“, освојио је Златног медведа на фестивалу у Берлину.
Следе британски филм „Фаренхајт 451“ (1966) француског редитеља Франсое Трифоа, екранизација романа Реја Бредберија о опресивном друштвеном систему који спаљује књиге и илегалцима који их уче напамет, као и британско-америчка „Паклена поморанџа“ (1971) Стенлија Кјубрика, кошмарна визија, али и црна комедија према књизи Ентонија Барџиса о младима који уживају у насиљу и (не)адекватном одговору друштва.
На програму 9. новембра су амерички хит „Истребљивач/Блејд ранер“ (1982) Ридлија Скота, сајбер трилер о потери за одметнутим репликантом, с Харисоном Фордом и Рутгером Хауером у главним улогама и британска црна комедија „Бразил“ (1985) Терија Гилијама, који на сатиричан начин слика свет технократије, бирократије, корпорација…
Циклус заокружују два позната дистопијска филма из овог века – амерички „Сувишни извештај“ (2002) Стивена Спилберга, с Томом Крузом и Колином Фарелом и америчко-британско-јапанска копродукција „Потомци“ (2006) у режији Алфонса Куарона, с Клајвом Овеном и Џулијан Мур у главним улогама.