Гост Југословенске кинотеке био је директор Аустријског филмског архива из Беча др Николаус Востри, који је одржао предавање о две филмске уметнице које су обележиле почетке аустријске кинематографије, о глумици Хеди Ламар и редитељки Лујзи Колм Флек.
Предавање и пројекције организовани су у сарадњи са Аустријским културним форумом у Београду, у оквиру Фестивала аустријског филма.
„За нас је доктор Востри увек радо виђен гост“, истакао је управник Музеја кинотеке Марјан Вујовић поздрављајући публику уочи предавања 25. септембра у сали „Макавејев“.
Вујовић је подсетио да је Востри једна од најзаслужнијих особа захваљујући којој смо успели да пронађемо најстарији српски игани филм „Карађорђе“ из 1911. године, као и готово целокупну продукцију првог српског продуцента Светозара Боторића.
Николаус Востри је изјавио да му је задовољство што је поново у Београду и да веома цени одличне везе са тако важном институцијом као што је Југословенска кинотека.
Програм у Кинотеци почео је 24. септембра када је приказана рестаурисана копија филма „Екстаза“ (1936) Густава Мачатија, у којем је играла интернационална звезда рођена у Бечу Хеди Ламар. „Екстаза“ је један од најконтроверзнијих филмова у историји кинематографије, због првих нагих сцена, а Хеди Ламар је у то време сматрана најлепшом женом на свету, али је она, како је истакао Востри, била много више од лепе жене, имала је посебну филмску интелигенцију. Била је и независна личност, због чега се није сасвим уклопила у амерички студио систем.
За овај програм одабрана су и два америчка филма Хеди Ламар – „Петролеј“ (1940) Џека Конвеја и „Мој шпијунче“ (1951) Нормана Меклеода.
Лујза Колм је била једна од првих жена редитеља и продуцената у историји филма. Востри је рекао да њен приступ филму сматра донекле конзервативним, али да изузетно цени то што је била не само аутор већ и технички директор својих продукција. Била је директно укључена у цео процес стварања, као прави дух и мотор тих филмова.
У програм Фестивала аустријског филма уврштена су два остварења Лујзе Колм Флек – „Девојка на крсту“ (1929) и „Варшавска цитадела“ (1930), које потписује заједно са супругом Јакобом Флеком.
Захваљујући доброј сарадњи са Аустријским филмским архивом публика Кинотеке је већ имала прилику да на Фестивалу нитратног филма види два филма Лујзе и Јакоба Флека – „Орлов“ (1927) и „Лекар за жене“ (1928).