Кинотека ће мајски програм започети ретроспективом славног редитеља Милоша Формана, док ће циклус Великани светског филма: Кевин Спејси започети 31. маја и наставити у јуну. За програм Мој избор листу је саставио филмски уредник и музичар Роберт Немечек. У оквиру пројекта Vip Кинотека биће приказана рестаурирана копија филма „Лепота порока“ (1986) Живка Николића.
Програм Награде Гоја представиће шпанску глумицу Марису Паредес. На репертоару је и неколико пројекција једног новог филма – „Скривена љубав“ Луке Гвадањина. Уз све редовне програме током месеца Кинотека ће бити домаћин 11. Међународног фестивала документарног филма Белдокс и Фестивала италијанског филма.
После два дана без пројекција (за празник 1. и 2. маја), у новом здању ће од 3. до 7. маја на репертоару бити „Скривена љубав“ (Call Me by Your Name, 2017) Луке Гвадањина. Филм је приказан на овогодишњем Фесту и неће имати биоскопску дистрибуцију, те је ово прилика да се види на великом платну. Сценарио је писао чувени редитељ Џејмс Ајвори, коме је био посвећен априлски циклус Великани светског филма, а остварења из тог програма („Соба са погледом“, „Морис“, „Преболети Пикаса“…) биће репризирана на дневним пројекцијама током маја.
Југословенска кинотека отвара Легат Милене Дравић и Драгана Николића, славног глумачког пара и звездама југословенске и српске кинематографије. У згради у Узун Мирковој 1, публика ће имати прилику од 5. маја да завири у део оставштине из богате каријере нашег највољенијег глумачког и брачног пара. Они су завештали, овој институцији културе, своје награде, дипломе, као и неке предмете, међу којима је хаљина коју је Милена Дравић носила примајући глумачку награду у Кану 1980. године.
Од 8. до 13. маја Кинотека ће на обе своје адресе бити домаћин 11. Међународног фестивала документарног филма Белдокс.
Програм Градови на филму овог месеца је посвећен Сан Франциску, па ће 14. и 15. маја моћи да се виде класици „Малтешки соко“ (The Maltese Falcon, 1941) Џона Хјустона, „Дама из Шангаја“ (The Lady from Shanghai, 1947) Орсона Велса, „Вртоглавица“ (Vertigo, 1958) Алфреда Хичкока, а затим од 20. до 22. маја и филмови из 60-их и 70-их година који се дешавају у Сан Франциску, као што су „Што те тата пушта саму“ (What’s Up, Doc?, 1972) Питера Богдановича, „Паклени торањ“ (The Towering Inferno, 1974) Џона Гиљермина, „Прислушкивање“ (The Conversation, 1974) Френсиса Форда Кополе…
Славну шпанску глумицу Марису Паредес гледаћемо од 16. до 18. маја у програму Награде Гоја (шпанска национална филмска награда). На њене упечатљиве улоге подсетиће филмови „Цвет моје тајне“ (La flor de mi secreto, 1995) и „Све о мојој мајци“ (Todo sobre mi madre, 1999) Педра Алмодовара, „Ђавоља кичма“ (El espinazo del diablo, 2001) Гиљерма дел Тора и други.
Кинотека ће 19. маја већ традиционално са својим изложбеним поставкама учествовати у манифестацији Ноћ музеја.
Од 23. до 27. маја у Свечаној сали биће одржан Фестивал италијанског филма.
У оквиру пројекта Vip Кинотека за 30. мај заказане су две пројекције дигитално рестауриране копије једног од бисера југословенске кинематографије „Лепота порока“ из 1986. године. У том филму истакнутог црногорског редитеља Живка Николића играли су Мира Фурлан, Милутин Мима Караџић, Петар Божовић.
Циклус Великани светског филма овог пута посвећен је харизматичном америчком глумцу Кевину Спејсију, чије је име у последње време под сенком због оптужби за сексуално злостављање. Избор од осам филмова из његове богате каријере биће приказан од 31. маја до 3. јуна, а међу њима су „Дежурни кривци“ (The Usual Suspects, 1995) Брајана Сингера, „Седам“ (Seven, 1995) Дејвида Финчера, „Поноћ у врту добра и зла“ (Midnight in the Garden of Good and Evil, 1997) Клинта Иствуда, „Поверљиво из Л.А.“ (L.A. Confidential, 1997) Кертиса Хенсона, „Америчка лепота“ (American Beauty, 1999) Сема Мендеса.
Током месеца на дневним пројекцијама у новом здању Кинотеке моћи ће да се види и неколико филмова из Џејмс Бонд серијала, као што су „Само двапут се живи“ (You Only Live Twice, 1967) Луиса Гилберта са Шоном Конеријем и они у којима је тајни агент 007 био Роџер Мур – „Живи и пусти друге да умру“ (Live and Let Die, 1973) Гаја Хамилтона, „Шпијун који ме је волео“ (The Spy Who Loved Me, 1977) Луиса Гилберта, „Само за твоје очи“ (For Your Eyes Only, 1981) Џона Глена.
Мајски програм у Музеју кинотеке почиње ретроспективом славног чешког и америчког редитеља Милоша Формана, двоструког оскаровца који је преминуо 13. априла. Ретроспектива од 3. до 7. маја хронолошки прати његов опус и приказује филмове које је режирао у Чехословачкој 60-их година „Црни Петар“ (Černý Petr, 1964), „Љубави једне плавуше“ (Lásky jedné plavovlásky, 1965) и „Гори, моја госпођице“ (Hoří, má panenko, 1967), као и југословенски омнибус „Недостаје ми Соња Хени“ (I Miss Sonia Henie, 1971) у којем је учествовао и Форман. Следи амерички период из којег су одабрани „Лет изнад кукавичјег гнезда“ (One Flew Over the Cuckoo’s Nest, 1975), „Коса“ (Hair, 1979), „Амадеус“ (Amadeus, 1984) и други.
Од 8. до 13. маја и у Косовској се одржавају пројекције са фестивала документараца Белдокс.
Циклус Београдски филмоплов 1944-1963 у терминима 14. и 15. маја и затим 21. и 22. маја доноси наслове са репертоара београдских биоскопа из прве две послератне деценије. Аутор књиге „Филмски водич Београда 1944-1963“ Слободан Аранђеловић препоручује мексички филм „Макарио“ (Macario, 1960) Роберта Гавалдона, мађарски „Љубав на раскршћу“ (Vörös tinta, 1960) Виктора Гертлера, француски „Зашто долазиш тако касно“ (Pourquoi viens-tu si tard?, 1959) Анрија Декоана…
Програм Сећање на… 16. и 17. маја посвећен је недавно преминулој глумици Јелени Јовановић Жигон. Биће приказано шест њених филмова, међу којима су „Први грађанин мале вароши“ (1961) Пурише Ђорђевића, „Дивље семе“ (1967) Кокана Ракоњца, као и хит комедија „Љуби, љуби, ал’ главу не губи“ (1981) Зорана Чалића.
Исти програм 18. маја доноси три филма преминулог америчког глумца Роналда Лија Ермеја – „Бојеви метак“ (Full Metal Jacket, 1987) Стенлија Кјубрика, „Ко се боји духа још“ (The Frighteners, 1996) Питера Џексона и „Тексашки масакр моторном тестером“ (The Texsas Chainsaw Massacre, 2003) Маркуса Ниспела.
Следи, 20. маја, сећање на Виторија Тавианија, италијанског редитеља и сценаристу који је радио у тандему са братом Паолом. Биће приказан чувени филм браће Тавијани „Ја сам бог отац“ (Padre padrone, 1977).
Књига „Трансцедентни стил на филму: Озу, Бресон, Драјер“ аутора Пола Шредера, коју су управо објавили Нишки културни центар и Југословенска кинотека, повод је за програм Трансцедентални филм у којем ће 23. и 24. маја бити приказани „Токијска прича“ (Tōkyō Monogatari, 1953) и „Рано лето“ (Bakushū, 1951) редитеља Јасуџира Озуа, „Страдање Јованке Орлеанке“ (La Passion de Jeanne d’Arc, 1928) и „Реч“ (Ordet, 1955) Карла Теодора Драјера, као и „Дневник сеоског свештеника“ (Journal d’un curé de campagne, 1951) и „Суђење Јованки Орлеанки“ (Procès de Jeanne d’Arc, 1962) Робера Бресона.
Познати филмски уредник и музичар Роберт Немечек уврстио је у програм Мој избор, од 25. до 27. маја, неме и филмове из 30-их и 40-их година. Како је изјавио, то су заборављена ремек дела, визуелно снажна, која би морао да погледа свако коме филм није само пука забава: „Пакао“ (L’Inferno, 1911) Ђузепеа де Ликороа, Франческа Бертолинија и Адолфа Падована, „Варијете“ (Varieté, 1925) Евалда Андре Дипона, „Шангај Експрес“ (Shanghai Express, 1932) Јозефа фон Штернберга, „Вечерњи гости“ (Les Visiteurs du soir, 1942) Марсела Карнеа, „Пет гробова до Каира“ (Five Graves To Cairo, 1943) Билија Вајлдера…
Поводом 40 година од смрти великог српског глумца Слободана Цице Перовића, у програму Сећање на… 28. и 29. маја биће приказано шест његових филмова, међу којима „Не дирај у срећу“ (1961) Мила Ђукановића, „Буђење пацова“ (1967) Живојина Павловића, „Поход“ (1968) Ђорђа Кадијевића, „Вране“ (1969) Гордана Михића и Љубише Козомаре.
Циклус Нема среда 30. маја посвећен је глумцу Конраду Фајту, чију је успешну каријеру у Немачкој и Европи прекинуо срчани удар у Холивуду у 50. години. Красили су га велики таленат, појава филмске звезде и специфична мимика којом је дочаравао различита психичка стања ликова. Његове креације моћи ће да се виде у немачким филмовима из 20-их година као што су „Љубавне пустоловине Хектора Далморе“ (Liebschaften von Hektor Dalmore, 1921) у режији Рихарда Освалда, „Одлазак у ноћ“ (Der Gang in die Nacht, 1920) Фридриха Вилхелма Мурнауа и други.
Документарни четвртак 31. маја доноси избор из продукције југословенског предузећа „Задруга за привредни филм“ у периоду 1938-1940. На програму су „Моторни воз“, „Фабрика штофова Теокаревић у Параћину“ и „Југославија вас зове“ у режији Октавијана Милетића, као и други документарци истог продуцента, међу којима и „Средњевековни манастири у Србији“.