Мартовски програм Југословенске кинотеке обележиће реприза ретроспективе Душана Макавејева, циклус Великани светског филма посвећен Серђу Леонеу, као и низ остварења француске кинематографије поводом Месеца франкофоније.
Француски класици биће приказани и у циклусу Мој избор који је за овај месец саставио Бобан Јевтић. Уз редовне програме Нема среда, Документарни четвртак и Шок коридор представља, овога пута посвећен Вилијаму Каслу, Кинотека ће бити домаћин Београдског ирског фестивала. Најављена је и премијера филма „Шокер“ (2019) Немање Обрадовића, за који је сценарио написао некадашњи управник Библиотеке Кинотеке Борислав Станојевић.
После првих дана марта и пројекција са 47. Феста, редовни програм у здању у Узун Мирковој улици почиње 6. марта у новоименованој Сали Макавејев и то управо филмовима славног редитеља и сценаристе Душана Макавејева. Реч је о репризи ретроспективе из фебруара, која је приређена поводом смрти великана српског и европског филма. У различитим терминима све до 17. марта публика ће поново моћи да види изузетна остварења „WR: Мистерије организма“, „Човек није тица“, „Љубавни случај или трагедија службенице ПТТ“, „Невиност без заштите“…
Ново издање Београдског ирског фестивала свечано се отвара 11. марта филмом „Мали странац“ (The Little Stranger, 2018) познатог редитеља Ленија Абрахамсона, који ће после пројекције разговарати с публиком. Фестивал се потом наставља у Музеју Кинотеке у Косовској.
Југословенска кинотека ће од 12. до 17. марта бити место сусрета сниматеља из целог света, током трајања годишње Интернационалне скупштине федерације директора фотографије (IMAGO), чији је домаћин Српска асоцијација сниматеља.
Март је Месец франкофоније у целом свету, а Кинотека се укључује избором остварења француске кинематографије од 18. до 21. и потом 27, 28. и 30. марта. Биће приказана дела класика из 60-их година „Нек звер крепа“ (Que la bête meure, 1969) Клода Шаброла, „У зениту сунца“ (Plein soleil, 1960) Ренеа Клемана, „Лифт за губилиште“ (Ascenseur pour l’échafaud, 1958) Луја Мала, „Четири стотине удараца“ (Les quatre cents coups, 1959) Франсоа Трифоа, али и „Деликатесна радња“ (Delicatessen, 1991) Марка Кароа и Жан Пјер Женеа и други филмови. У оквиру Франкофоније 19. марта биће одржана бесплатна пројекција филма „Осми дан“ (Le huitième jour, 1996) Жакоа ван Дормела, за децу с Дауновим синдромом.
Два дана – 22. и 23. март резервисани су за програм Да се никад не заборави – 20 година од НАТО агресије.
Некадашњем управнику Библиотеке Кинотеке Бориславу Станојевићу посвећен је програм 25. марта када ће премијерно бити приказан филм снимљен по његовом сценарију „Шокер“ (2019) у режији Немање Обрадовића.
Последњег дана марта у новом здању Кинотеке одржава се Чехов фест, који приказује филмове „Зачаран“ (Spellbound, 1945) Алфреда Хичкока и „Сан о слави“ (Fame, 1980) Алана Паркера.
Музеј Кинотеке, после пројекција са Феста, у циклусу Сећање на… 4. и 5. марта подсећа на стваралаштво недавно преминулог редитеља Стенлија Донена, аутора чувеног филма „Певајмо на киши“ (Singin’ in the Rain, 1952).
Стални програм Нема среда 6. марта посвећен је европској глумачкој звезди са ових простора Ити Рини, са три филма из 1930. године у којима је играла главне улоге. То су две чешке продукције – „Еротикон“ Густава Махатија и „Тонка вешала“ Карела Антона, као и немачки „Валови страсти“ Владимира Гајдарова.
Документарни четвртак 7. марта уз немачки филм „Слом Југославије; или рат на Балкану“ (1941) и мађарски „На југ“ (1941) приказује избор немачких и мађарских журналских сторија на ове теме, али и српску продукцију „Нова Србија (1943-1944)“.
Програм Сећање на… 8. марта посвећен је британском глумцу Алберту Финију, а током месеца приказаће и филмове глумица Џули Адамс, Мјуријел Павлов и Верне Блум, редитеља Јонаса Мекаса, глумца Сергеја Јурског и композитора Мишела Леграна (25. марта).
Циклус Београдски филмоплов 1944-1963 представиће 9. и 10. марта део некадашњег репертоара београдских биоскопа. Овога пута то су филмови из 50-их година – пољски „Зрикава срећа“ Анџеја Мунка, мексички „Кад једном одем“ Тита Дависона, француски „Моја мала лудост“ Мориса Лаброа…
Београдски ирски фестивал од 12. до 17. марта представља нову ирску продукцију. У селекцији су дугометражни анимирани филм „Хранитељ“ (The Breadwinner, 2017) редитељке Норе Твоми, више документараца С. М. Дојла, који ће бити гост фестивала и разговарати с публиком, као и играни „Мајкл унутра“ (Michael Inside, 2017) Френка Берија, „Црна ’47“ (Black ’47, 2018) Ланса Дејлија, „Глас“ (The Sounding, 2017) Кетрин Итон и други.
Циклус Црни филм, који се бави успоном афроамеричких филмских стваралаца, наставља се 19. и 21. марта с девет наслова из 70-их година. Међу њима су „Махогани“ (Mahogany, 1975) са Дајаном Рос у главној улози, у режији Берија Гордија, „Црни изазов“ (The Great White Hope, 1970) Мартина Рита са Џејмсом Ерлом Џоунсом, који је и пратнер Дајен Керол у филму „Љубав без обавеза“ (Claudine, 1974) Џона Берија, затим „Црни пантери у Харлему“ (Cotton Comes to Harlem, 1970) Осија Дејвиса и други.
За програм Мој избор директор Филмског центра Србије Бобан Јевтић одабрао је француске класике због, како је изјавио за часопис „Кинотека“, Месеца франкофоније, али и зато што „воли тај спој лежерности и интелектуализма, хумора и претенциозности“. На његовој листи, која се приказује од 22. до 24. марта су „Очи без лица“ (Les yeux sans visage, 1960) Жоржа Франжија, „Необична банда“ (Bande à part, 1964) Жан Лик Годара, „Самурај“ (Le samouraï, 1967) Жан Пјер Мелвила, „Прекид“ (La rupture, 1970) Клода Шаброла…
Циклус Шок коридор представља 26. и 27. марта посвећен је америчком редитељу и продуценту Вилијаму Каслу. Из његовог обимног опуса одабрано је шест наслова међу којима су „Језовник“ (The Tingler, 1959) и „Кућа на уклетом брду“ (House on Haunted Hill, 1959), оба са Винсентом Прајсом у главној улози, „Видела сам шта си урадио“ (I Saw What You Did, 1965) са Џоун Крафорд и други хорори и трилери.
Овог месеца циклус Великани светског филма посвећен је италијанском редитељу и сценаристи Серђу Леонеу, који је светску славу стекао вестернима „За шаку долара“ (Per unpugno di dollari, 1964) и „Добар, лош, зао“ (Il buono, il brutto, il cattivo, 1966), оба са Клинтом Иствудом у главној улози. Поред тих филмова у Музеју Кинотеке ће од 28. до 31. марта бити приказани и Леонеов дебитантски филм, историјска авантура „Колос са Родоса“ (Ilcolosso di Rodi, 1961) и други, закључно са епском крими драмом „Било једном у Америци“ (Once Upon a Time in America, 1984).